Kurs: Macro Assembler – grafika w oknie

Przygotowania

Zapewne nie raz chciałeś urozmaicić swój program za pomocą jakiejś animacji wyświetlającej się w oknie, bądź też stworzyć coś w stylu intra, jednak nie wiedziałeś jak się do tego zabrać. Z tego tutoriala dowiesz się jak utworzyć bitmapę, do której będziesz miał bezpośredni dostęp oraz jak na bieżąco wyświetlać ją w oknie. Utwórzmy zatem pusty […]

Bitmapy i blittowanie

Z tego tutoriala dowiesz się w jaki sposób odczytywać bitmapy z plików BMP i wyświetlać je w oknie. Bazą będzie dla nas program napisany w artykule „Grafika w oknie – inicjalizacja”. Zacznijmy od napisania procedury odczytującej pliki BMP, która będzie jako parametr przyjmować nazwę pliku i zwracać adres do bitmapy oraz jej wymiary. Użyjemy do […]

Scroll

W tym tutorialu zajmiemy się rysowaniem przesuwanego tekstu. Punktem wyjścia jest tekst „Grafika w oknie – bitmapy i blittowanie”. Bez zbędnych wstępów przejdźmy od razu do rzeczy. Oto w jaki sposób będziemy rysować scrolla: Inicjalizacja: Utworzymy czcionkę, którą będziemy rysować tekst. Pobierzemy wymiary tego tekstu w pixelach. Utworzymy bitmapę przeznaczoną na tekst. Ustalimy kolor tekstu […]

Generowanie gwiazd

Dzisiaj zajmiemy się jednym z prostszych efektów graficznych – rysowaniem latających gwiazd. Punktem wyjścia będzie program, który napisaliśmy w tutorialu „Grafika w oknie – inicjalizacja”. Na dobry początek ogólny schemat według którego zakodujemy ten efekt: Losowanie początkowych pozycji gwiazd Czyszczenie bitmapy (zamalowywanie na czarno) Rysowanie gwiazd na wylosowanych pozycjach (w bitmapie) Przesuwanie gwiazd w prawo […]